Cenna Itaka
Już po raz 6. Rzeczpospolita ogłosiła Ranking Najcenniejszych Polskich Marek. Wśród biur podróży na najwyższym miejscu uplasowała się Itaka zajmując 67 miejsce, (awans o 77 pozycji w porównaniu do ubiegłorocznej edycji ) oraz wzrost wartości marki o 185%, z 66,4 do 188,9 mln złotych.
Ranking Rzeczpospolitej bierze pod uwagę nie tylko wyniki sprzedaży, ale również „moc” danej marki, czyli siłę, z jaką oddziałuje ona na klienta. I właśnie w tym drugim czynniku autorzy upatrują przyczyn, dla których ponad 220 marek ujętych w zestawieniu zwiększyło swoją wartość także w trudnym dla gospodarki roku. W sumie zostały one wycenione na ok. 58 mld złotych.
Ranking "Rzeczpospolitej" jest jedynym takim zestawieniem marek w Polsce, opartym na danych finansowych oraz szczegółowym badaniu opinii konsumentów. W tegorocznej edycji wzięto pod uwagę ponad 400 marek. 70 proc. z nich zanotowało wzrost wartości.