ITAKA najcenniejszą polską marką wśród biur podróży w Polsce
„W Polsce mamy deficyt marek, które są uznawane za wartościowe. Tym większe uznanie należy się tym firmom, które takie marki zbudowały (…)” – pisze w wydaniu z 2.12.2010 r. Rzeczpospolita cytując wiceministra gospodarki Rafała Baniaka.
W VII już edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek ITAKA po raz kolejny uplasowała się na najwyższym miejscu wśród biur podróży zajmując 62 miejsce (awans o 5 pozycji w stosunku do ubiegłorocznej edycji) oraz zanotowała wzrost wartości marki o 23 %, z 188,9 mln złotych w roku ubiegłym do 231,6 mln złotych w roku 2010.
Ranking wartości marek przeprowadzany przez Rzeczpospolitą to jedyne takie zestawienie w Polsce. W rankingu oprócz wyników sprzedaży brana jest przede wszystkim pod uwagę siła oddziaływania – moc marki. W tegorocznej edycji przeanalizowano dane finansowe i dokonano szczegółowego badania opinii konsumentów 330 marek, których łączna wartość szacowana jest na ponad 61 mld złotych.