Itaka stawia na BI in-memory
O wyborze rozwiązania QlikView (BI in-memory) zadecydowała m.in. ogromna moc obliczeniowa, elastyczność, niskie wymagania sprzętowe oraz intuicyjność. Po 5 dniach szkolenia w firmie Hogart i bez posiadania zaawansowanej wiedzy potrafiliśmy wykonać wdrożenie samodzielnie. Dzieląc czas między projektem, a naszymi codziennymi obowiązkami w ciągu czterech tygodni zaprojektowaliśmy i uruchomiliśmy aplikację do analizy procesów sprzedaży – mówi Arkadiusz Olchawa, dyrektor IT.
QlikView posiada też inne atuty: analizy nie są ograniczone żadną liczbą wymiarów, a zmiany mogą być wykonane ad hoc w kilka godzin lub jeszcze szybciej.
- Tego typu właściwości umożliwiły nam zastosowanie zwinnych metodyk zarządzania projektami. Aplikacje mogą być budowane iteracyjnie, a użytkownicy mogą nie tylko w krótkim czasie zacząć korzystać z efektów ich działania, ale też czynnie uczestniczyć w ich rozwijaniu. Dodatkowym atutem jest też możliwość dodawania do aplikacji nowych danych w dowolnym momencie i z dowolnego źródła, włączając w to m.in. pliki tekstowe, XML czy arkusze Excel. Tego typu możliwości pozwalają na zmodyfikowanie istniejącej aplikacji bądź zbudowanie nowej, pozwalającej na przeprowadzenie dowolnej analizy w sytuacjach wyjątkowych – wyjaśnia Arkadiusz Olchawa.
Obecnie menedżerowie Itaki analizują procesy sprzedaży m.in. z perspektywy poszczególnych kanałów i okresów sprzedaży, typów ofert, wyjazdów, portów wylotowych, kierunków wakacyjnych, czy hoteli. Dostęp do analiz w QlikView jest natychmiastowy, także z poziomu firmowego intranetu. Wybór rodzaju dostępu (klient, przeglądarka WWW) nie ma wpływu ani na jakość prezentacji ani na prędkość obliczeń.
Wyniki prezentowane są w postaci przejrzystych wykresów i zestawień. Grafiki mogą być ustawiane i zmieniane pod kątem preferencji poszczególnych grup pracowników. Dzięki temu satysfakcja z pracy w QlikView jest jeszcze większa.