Zasady wystawiania faktur VAT MARŻA
Kto może zostać odbiorcą faktury?
Odbiorcą faktury może zostać:
- osoba lub firma widniejąca na umowie o świadczenie imprezy/usługi turystycznej jako osoba zgłaszająca
- osoba będąca uczestnikiem wyjazdu
- płatnik za rezerwację (konieczne potwierdzenie)
- osoba lub firma nie spełniająca wymogów z punktów powyżej, ale powiązana z uczestnikami wyjazdu, np. pracodawca uczestnika, rodzic uczestnika
- w przypadku wystawienia faktury na firmę konieczne jest podanie numeru NIP najpóźniej do dnia rozpoczęcia usługi turystycznej
- paragon fiskalny za zrealizowaną usługę po jej zakończeniu jest do odbioru w siedzibie firmy, lub po zgłoszeniu na mail: wniosek.faktura@itaka.pl i podaniu adresu, zostanie wysłany pocztą
Czy mogę wystawić fakturę, zawierającą dodatkowe informacje na temat rezerwacji?
Informacje znajdujące się standardowo na fakturze:
- w treści faktury zawsze widnieje „usługa turystyczna”
- numer rezerwacji
- uczestnicy rezerwacji
Na życzenie zamawiającego, Itaka może umieścić na fakturze VAT Marża dodatkową informację zgodną ze stanem rezerwacji, taką jak: miejsce pobytu; termin trwania usługi turystycznej; rozbicie ceny na uczestników; a także dodatkowy opis usługi np. wczasy, wycieczka, wypoczynek zorganizowany. Jednocześnie informujemy, iż ze względu na charakter świadczonych usług i w świetle obowiązującego prawa, Itaka nie zamieszcza na fakturze VAT Marża poniższych opisów a. wyjazd szkoleniowy; b. wyjazd integracyjny; c. konferencja; d. szkolenie; e. kolonia; obóz; f. innych zbliżonych opisów.
Kiedy otrzymam fakturę?
Faktury Vat Marża wystawiane są za opłacone rezerwacje po zakończeniu wyjazdu, czas oczekiwania po zgłoszeniu zamówienia do 14 dni roboczych. Zamówienia na faktury przyjmowane są do 90 dni od daty realizacji usługi.
Wszelkie inne zapytania dotyczące faktur należy kierować na adres: wniosek.faktura@itaka.pl