Biuro podróży Itaka

Study Tour: Kreta 5.05-12.05.2024

16-05-2024

Na początku maja drużyna ITAKI miała przyjemność uczestniczyć w wyjeździe na grecką wyspę Kretę! Podczas pobytu zwiedziliśmy wiele atrakcji, poznając bogatą historię i kulturę tego niezwykłego miejsca oraz wizytowaliśmy 19 hoteli z oferty ITAKI. Zobaczyliśmy m.in. Spinalongę, urokliwe Agios Nikolaos, płaskowyż Lassithi, Heraklion czy Rethymno.

Kreta urzeka…
    niezliczoną liczbą gajów oliwnych, skalistymi górami, pięknymi krajobrazami, nadmorskimi miasteczkami i gościnnością. Wioski ukryte pośród gór tworzą niepowtarzalny klimat!

Kreta zaskakuje…
    przenikaniem się stylów – możemy tu zobaczyć unikalne połączenie kultury minojskiej, tureckiej czy włoskiej, a Rethymno i jego wąskie uliczki na myśl nam przywołują Wenecję.

Koniecznie spróbuj!
    Sałaty greckie, dakos, lody z mleka koziego, dolmades, graviera, to tylko kilka z bogatej gamy greckich smakołyków! Do obiadu warto spróbować lokalnych alkoholi, np. rakiji lub słodkiego rakomelo.

Przyroda, ach przyroda…
    Płaskowyż Lassithi, schowany pomiędzy górami, wydaję się być idealnym miejscem do przyjrzenia się z bliska codziennemu życiu mieszkańców i poznania lokalnej kultury. Właśnie tam podzielono się z nami tajnikami ceramiki oraz mogliśmy skosztować tradycyjnych wyrobów alkoholowych oraz serów.

Miejsca, które musisz odwiedzić!
    Rethymno – wąskie uliczki, grecki język, ale na każdym kroku weneckie wpływy – różnorodność, która tworzy jedną spójną całość.

Heraklion, gdzie spacerując wśród wąskich uliczek, podziwialiśmy zachowane zabytki, takie jak zamek, który wzbudził zachwyt wszystkich uczestników wyprawy!

Odwiedziliśmy również Rethymno z przepiękną starówką z wąskimi uliczkami, a także potężną fortecę Fortezza, która jest największym weneckim zamkiem na Krecie i port z latarnią morską.

TOP 3 HOTELE:
    Civitel Creta Beach**** – ogromny teren, gdzie każdy znajdzie miejsce dla siebie! Wszechobecna zieleń, niska zabudowa, komfortowe pokoje i położenie tuż przy plaży – to jest to!
    Kakkos Bay***** – komfort, cisza, spokój, wysoki standard obsługi i turkusowe morze – to niezwykłe atuty tego hotelu.
    Giannoulis Almyra Beach**** – na południu wyspy, przepyszne jedzenie, spokojna miejscowość, która gwarantuje komfortowy wypoczynek.

A czy wiesz że…
    ostatnim stałym mieszkańcem wyspy Spinalonga był duchowny prawosławny, który opuścił ją w 1962 r.?

Komu najbardziej polecam?
    Każdemu! Na Krecie jest mnóstwo do zobaczenia, turystyczne miejscowości, przepiękne krajobrazy… Każdego dnia można poznać coś zupełnie nowego i spróbować najróżniejszych dań smacznej greckiej kuchni.

Wyjazd był niezapomnianym doświadczeniem, które pozwoliło nam poznać tajemnice tej magicznej wyspy. Atrakcje, które mieliśmy okazję zobaczyć pozostaną na zawsze w naszej pamięci, a atmosfera tego miejsca sprawiła, że chcemy tam wrócić!

Ewelina Siczek
    Itaka Lublin

Study Tour: Kreta 5.05-12.05.2024

16-05-2024

Kreta urzeka…

Kreta zaskakuje…

Koniecznie spróbuj!

Przyroda, ach przyroda…

Miejsca, które musisz odwiedzić!